FIGURY


Król - Pałac Kultury i Nauki

Uciążliwy i nieproszony, a na planszy niezdarny i zachowawczy. Zawsze wymaga poświęceń. Podarunek od Stalina, stale przypomina o sobie najwyższą w Polsce iglicą. Trzeba go jednak chronić. W końcu, jeśli zburzą Pałac, gra się skończy.

Hetman - Świątynia Opatrzności Bożej

Najsilniejsza, i z pewnością najcenniejsza figura w grze. Jej historia budowy sięga ponad dwieście lat wstecz, wiążąc się z konstytucją 3 maja.

Goniec - Pompa na Wiśle “Gruba Kaśka”

W końcowej fazie gry para gońców może zapewnić dużą przewagę. Niestety Warszawie został już tylko jeden. W mieście stojąca w nurcie rzeki, na planszy porusza się po przekątnej - zupełnie jak rurociągi pod miastem.

Skoczek - Sejm RP

Jako jedyna z figur może atakować hetmana, równocześnie pozostając poza zasięgiem jego ataków. Idealna do burzenia świątyń, ale nieprawdopodobnie podatna na związanie przez inne budynki. W mieście, nasz Sejm stoi przy ulicy Wiejskiej.

Wieża - Rotunda PKO

Siedziba największego banku w Polsce. Opisywana jako figura silniejsza od skoczka, więc wymiana Sejmu za Wieżę byłaby w większości przypadków uważana za opłacalną. Jedynie Rotunda może wykonać roszadę, ubezpieczając króla, równocześnie wprowadziając bank do aktywnej gry.

Pion - Osiedle za Żelazną Bramą.

Osiedle mieści 25 tysięcy ludzi, żelaznym kordonem odgradzając swój kolor od reszty planszy. Najliczniejsza jednostka,z której niewielu doczeka się promocji. Figury o najmniejszej wartości, pierwsze do poświęcenia i łatwe do zignorowania, w fazie końcowej mogą zadecydować o losie rozgrywki. Ich rola rośnie wraz z upływem czasu.